FriSomEnFogel.blogg.se

2013-12-20
16:45:00

Tjugonde december
Vi satt och blippade lite på tv:n igår och fastnade på "Teen mom 2" där en av tjejerna skulle rasta sina hundar. Hon släppte ut dom i trädgården, som inte var inhägnad, och sen när hon skulle ha in dom igen så sprang dom ju runt på hela området. Så där sprang hon efter dom med sin dotter på höften och så slutar hela situationen med att den ena av dom blir attackerad och dödad av en annan hund. Hur tänker folk egentligen?! Är man verkligen så lat så att man inte orkar rasta sina hundar, alternativt sätta staket runt trädgården? Suck, man blir ju bara arg och förstår inte hur folk tänker. 
Ska jag nu vara på sånt humör så är det bara att fortsätta. Vad lärde sig folk i skolan egentligen? Är det verkligen så svårt med de, dem och dom, han/honom, hon/henne? Läser flera bloggar och känner en del folk som helt omedvetet säger fel varenda gång. Eller jag hoppas i alla fall att det är omedvetet. 
Slut på "bitterfittan", nu tar jag helg med min lilla familj. 
 
Mamma har alldeles för låga förhoppningar om oss 
1. Sparar man hemmagjord pepparkaksdeg i frysen så får man hålla koll på vilken som är vanlig och vilken som är till huset 
2. Tro inte att dina döttrar inte känner skillnad när dom smakat på denna degen varje jul i över 20 år 
3. Frys inte in den. Släng den!  ;P
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: